Naturkompaniets medlemstidning 365 innehåller inspirerande reportage och små berättelser om de personer och varumärken butikernas kunder kan stöta på. Några av dem skriver jag om. Som företaget Light My Fire här ovan. Texten finns även på sidan 72 här.
Internetstiftelsen vill att internet ska göra nytta för både samhälle och individer. Ett steg mot det målet är att sprida kunskap om den digitala utvecklingen. Jag har hjälpt organisationen med detta. Bland annat genom artikeln "Hur ska vi kunna lita på AI?".
PostNords prisbelönade B2B-magasin om direktmarknadsföring där jag har skrivit magasinets reportageserie "Bakom kulisserna". I #1 2019 om hur Biltema lockar yngre målgrupper med traditionella medel. Du hittar texten på sidan 18.
Biokomposittillverkaren Trifilon har på några gått från ett intressant start up till en etablerad aktör i materialvärlden. I deras nyhetsbrev har jag hjälpt dem berätta om plastens fördelar, utmaningarna med materialet och hur Trifilons unika biokompositer bidrar till att hantera utmaningarna.
Clarion Hotels hyllade kampanj lyfter dem som gör hotellkedjan till vad den är; dess personal. Mitt uppdrag var att fånga historierna från de rörliga intervjuerna i text.
Den ideellt drivna intresseorganisationen Dataföreningens stora contentsatsning DF Analys samlade några av Sveriges kunnigaste it-journalister för att analysera effekterna av digitaliseringens framfart. Mitt uppdrag var som redaktör för sajten.
Grafiska företagens medlemstidning utkommer med fyra nummer per år. Du hittar mina texter i de flesta av dem. I nummer ett 2018, till exempel, handlade det om hur branschens företag kan ta nästa steg i sin digitalisering. Du kan läsa vad vi kom fram till på sidan 10.